Kisah Nabi Ibrahim dan Mukjizatnya

Kisah Nabi Ibrahim dan Mukjizatnya

KISAH ABRAHAM Gov .; Tanda-tanda genggaman jari melepaskan susu, meletakkan burung keajaiban, keajaiban makhluk dibakar hidup-hidup, mukjizat kawanan nyamuk
-------
Abraham adalah anak Tarih} {Azar bin bin bin bin Tahur Saruj Rau Falij bin Aaabir bin Syalih bin Saam bin Nuh bin Arfakhsyad US


Beliau dilahirkan di sebuah tempat bernama "Faddam Aram" dalam kerajaan orang Kasdim, diperintah oleh seorang yang kejam bernama Nimrod bin Kan'aan. Sebelum tempat kelahirannya berada dalam keadaan kucar-kacir. Malah, Nimrod adalah tanda bahawa bayi yang akan dilahirkan di sana dan bayi ini akan membesar dan merampas takhta. Antara sifat manusia untuk melawan ia adalah bahawa ia akan membawa agama mempercayai tuhan dan akan kemusnahan berhala batu. Individu juga akan menjadi penyebab Raja abiabiz Namrud mati dengan cara yang dahsyat. Oleh itu Raja Namrud telah mengarahkan semua bayi yang dilahirkan di tempat ini dibunuh, manakala lelaki dan wanita telah dipisahkan selama setahun.
MIRACLE GAP MILK REMOVE FINGER
Walaupun berada dalam keadaan cemas, kehendak Allah tetap berlaku. isteri Azar adalah mengandung, tetapi tidak menunjukkan tanda-tanda kehamilan. Satu hari, rasanya sudah tiba masanya untuk melahirkan anak dan sedar kesalahan Nimrod jika diketahui bahawa dia dan anaknya akan dibunuh. Dalam ketakutan, ibu sembunyikan Abraham menjadi Amerika Syarikat dan melahirkan di dalam gua. Selepas itu, ia masuk ke dalam batu-batu kecil di dalam mulut bayi dan meninggalkan dia sendirian. Seminggu kemudian dia dan suaminya kembali ke gua dan terkejut untuk masih melihat American Abraham hidup. Dalam minggu ini, bayi itu menghisap jarinya yang mengandungi susu dan lain-lain slot makanan berkhasiat. Semasa badan Abraham berusia 15 bulan telah berkembang dengan pesat sebagai kanak-kanak berusia dua. Dan ibu bapanya berani untuk dibawa pulang.
ABRAHAM, Amerika Syarikat SEBENARNYA MENCARI ALLAH, CREATOR BAPA Idols
Pada zaman nabi Ibrahim, ramai orang di Mesopotamia adalah ibadah musyrik lebih daripada satu Tuhan dan menganut paganisme. Atau Bulan Tuhan Sin adalah antara rakan yang paling penting. Bintang, bulan dan matahari menjadi objek utama ibadat dan, dengan itu, astronomi adalah kawasan yang sangat penting. Sebagai anak Abraham Amerika sering melihat bapanya membuat patung-patung, dan beliau cuba untuk mencari kebenaran agama yang dianuti oleh keluarga.
Dalam Al-Qur'an Surat al-Anaam (ayat 76-78) menceritakan usahanya mencari kebenaran. malam malam, dia melihat sebuah bintang (terang), maka dia berkata: "Inikah Tuhanku? "Kemudian apabila bintang itu terbenam, dia berkata:" Saya tidak suka perkara-perkara yang hilang. "Kemudian, apabila dia melihat bulan (kebangkitan), dia berkata:" Inikah Tuhanku? "Tetapi apabila ia terbenam, dia berkata:" Demi Allah, jika saya tidak memberi petunjuk kepadaku, tentulah aku menjadi antara yang hilang ". Kemudian apabila dia melihat matahari terbit (kebangkitan), dia berkata: "Inikah Tuhanku? Ini lebih besar." Selepas matahari terbenam, dia berkata: "Wahai kaumku, I (bersalah) apa yang kamu sekutukan (dengan Allah)! ". Begitulah kuasa logik yang diberikan kepadanya dalam agama-agama langit tolak keyakinannya kepada Allah dan menyembah orang menerima kebenaran: Power menyaksikan tanda Allah.
Semasa nabi-Nya Abraham remaja sering ditanya bapanya dalam ukiran jualan bandar yang telah dilakukan, tetapi dengan iman dan kepercayaan yang telah diilhamkan oleh Allah kepadanya, dia tidak sabar-sabar untuk menjajakan perkara-perkara yang mengejek ia menawarkan patung-patung ayahnya untuk bakal pembeli dengan kata-kata -word.
Baca Juga
SHARE
Subscribe to get free updates

Related Posts

Post a Comment

Popular

Kubersujud

Kubersujud

LAGU PUJIAN ROHANI KRISTEN Telah lama kujalani Hidup yang tak berarti Dan hatiku tak mengerti Menga…
One Desire

One Desire

LAGU PUJIAN ROHANI KRISTEN Here I am Just for You only You Here I stand Wanting You only You Chorus…
Tiada SepertiMu

Tiada SepertiMu

LAGU PUJIAN ROHANI KRISTEN AnugrahMu kepadaku tak pernah berubah PerbuatanMu terlukiskan di dalam h…
God Is Our Victory

God Is Our Victory

LAGU PUJIAN ROHANI KRISTEN You’re the one who stands before us You’re the one who brought us out fr…